Σείριος και η Συμμαχία του Ήλιου και της Σελήνης: Από την Αιγυπτιακή Σώθι έως τον Λέοντα και τη Λύρα - Τι είναι η 8η Αυγούστου


Εισαγωγή

Στους αιώνες, οι ουρανοί δεν υπήρξαν ποτέ σιωπηλοί. Κάθε αστέρι έλαμπε ως σημείο μνήμης, κάθε αστερισμός ως σύμβολο και θρύλος. Ανάμεσα σε όλα, ο Σείριος —ο πιο λαμπρός φρουρός της νύχτας— ξεχώριζε σαν φάρος, άλλοτε υδάτινος και μητρικός, άλλοτε πύρινος και αστραφτερός. Η πορεία του στον τροπικό ζωδιακό τον τοποθετεί κοντά στη 14η μοίρα του Καρκίνου, υφαίνοντας μια διακριτή, αλλά ισχυρή σχέση με τη Σελήνη και τα ύδατα της Γης. Κι όμως, κάθε χρόνο, καθώς ο Ήλιος βαδίζει από τον Καρκίνο προς τον Λέοντα, οι δύο αυτές κοσμικές αρχές συναντιούνται και συνυφαίνουν ενέργειες — το υγρό βάθος της Σελήνης και η πύρινη ακτινοβολία του Ήλιου, σε μια συμμαχία που διαπερνά και τη Γαία και την ψυχή του ανθρώπου.

Ιστορικό

Η κατανόηση αυτής της συμμαχίας προϋποθέτει να γνωρίζουμε πώς χαρτογραφούνται οι ουρανοί. Στην τροπική αστρολογία, οι 12 ζώνες του ζωδιακού αγκυρώνονται στις εποχές — η εαρινή ισημερία σηματοδοτεί το 0° Κριού — κι έτσι το σύστημα παραμένει σταθερό σε σχέση με τη Γη. Στον σιδηρικό ζωδιακό, αντίθετα, οι θέσεις συνδέονται με τους ίδιους τους αστερισμούς και διορθώνονται διαρκώς για τη μετάπτωση των ισημεριών· μια αργή, σχεδόν αδιόρατη κίνηση του άξονα της Γης που χρειάζεται 26.000 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Αυτό σημαίνει ότι το «σημείο» ενός ζωδίου στον τροπικό κύκλο δεν συμπίπτει πια με τον αστρονομικό αστερισμό στον οποίο κάποτε αντιστοιχούσε (Wikipedia contributors, n.d.-a; White Lotus of Light, n.d.; Ancient Astrology, n.d.).

Στην εποχή του Πτολεμαίου, η αστρολογία οικοδομήθηκε πάνω στον τροπικό ορισμό, με αφετηρία τα ηλιοστάσια και τις ισημερίες. Σήμερα, οι επίσημες χαράξεις της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) έχουν καθορίσει ακριβή όρια για κάθε αστερισμό, αποκαλύπτοντας την ασυμμετρία ανάμεσα στα ζώδια όπως τα εννοούμε αστρολογικά και τις πραγματικές θέσεις των άστρων στον ουρανό.

Ωστόσο, η δύναμη της συλλογικής συνείδησης της ανθρωπότητας λειτουργεί σαν γέφυρα ανάμεσα στα δύο συστήματα. Από τη στιγμή που η μαγνητική εκπομπή της σκέψης των ανθρώπων, σε συλλογικό επίπεδο, εκφράζεται και μέσα από το τροπικό και μέσα από το σιδηρικό σύστημα, κατά κάποιον τρόπο ενδυναμώνονται και τα δύο. Η ενέργεια που δημιουργείται από το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο της σκέψης μπορεί να γεφυρώνει το χάσμα των περίπου 25 μοιρών, (Αυτό προκύπτει από τη μετάπτωση των ισημεριών, που σήμερα έχει μετακινήσει τα σημεία των ζωδίων περίπου 1° κάθε 72 χρόνια, φτάνοντας πλέον κοντά στις 24°–25° διαφορά (ανάλογα με τη μέθοδο μέτρησης) που τα χωρίζει, επιτρέποντας σε διαφορετικές παραδόσεις να λειτουργούν ταυτόχρονα και να παράγουν αποτελέσματα στο ενεργειακό πεδίο.

Εξαιτίας αυτής της δυναμικής λοιπόν, έχουμε σήμερα μια μεγάλη σύμπραξη ενεργειών: του Σείριου και της Λύρας, του Καρκίνου και του Λέοντα, του Ηλίου και της Σελήνης, της φωτιάς και του νερού. Η ισχύς του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου που δημιουργεί η συλλογική συνείδηση της ανθρωπότητας —εκπεμπόμενη από τη Γη προς το Ηλιακό Σύστημα και ακόμη βαθύτερα στο Σύμπαν— γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενεργοποιεί την 8η Αυγούστου ως Πύλη του Λέοντα

Αυτό συμβαίνει επειδή ακριβώς γεφυρώνεται το χάσμα των περίπου 25 μοιρών μεταξύ τροπικού και σιδηρικού ζωδιακού· μια απόσταση που, αντί να χωρίζει, τώρα ενώνει, φέρνοντας σε κοινό πεδίο διαφορετικές αστρολογικές παραδόσεις και κοσμικές δυνάμεις.

Μυθολογία

Ο Σείριος, το «Άστρο του Κυνός», συνδέθηκε βαθιά με την έννοια της θερμότητας και της κορύφωσης του καλοκαιριού. Η ηλιακή του ανατολή, στα τέλη του Ιουλίου στην αρχαιότητα, σηματοδοτούσε τα κυνικά καύματα — μέρες όπου η γη φλεγόταν υπό το διπλό φως Ήλιου και Σείριου. Αυτή η περίοδος συμπίπτει και με τα Παναθήναια, τα οποία εορτάζονταν την Τρίτη φθίνοντος Εκατομβαιώνος: το γενέθλιον ἱερὸν ἡμαρ της θεάς Αθηνάς και, συγχρόνως, το γενέθλιον ἡμαρ της πόλεως των Αθηναίων — ημέρα συνδεδεμένη με τον μυθικό βασιλιά Εριχθόνιο και την ίδια την ίδρυση του αθηναϊκού πολιτισμού. (Wikipedia contributors, n.d.-c; History.com Editors, n.d.). 

Στην Αίγυπτο, ο Σείριος λατρεύτηκε ως η θηλυκή θεότητα Σώθις, η θεϊκή μορφή της οποίας ταυτίστηκε με την Ίσιδα. Η πρώτη ανατολή του, λίγο πριν την πλημμύρα του Νείλου, θεωρήθηκε θεϊκό σημάδι αναγέννησης· τα «δάκρυα της Ίσιδος» έπεφταν στα νερά του ποταμού, χαρίζοντας γονιμότητα και ζωή (Wikipedia contributors, n.d.-d).





Στην ελληνική παράδοση, ο Σείριος φέρει επίσης υδάτινη καρδιά: περιβάλλεται από συμβολικές μορφές όπως οι Νηρηίδες — πενήντα κόρες του Νηρέα, οι θεότητες των γαλήνιων κυμάτων — και ο Τρίτων, γιος του Ποσειδώνα και αγγελιοφόρος της θάλασσας. Ο Ωκεανός, ο τιτάνας-ποταμός που αγκαλιάζει τη Γη, συμπληρώνει την εικόνα: ένας κοσμικός χάρτης υδάτων, ρευμάτων και ζωής, στον οποίο ο Σείριος μοιάζει να λειτουργεί σαν πηγή ροής και κίνησης.




Η Λύρα, ένας αστερισμός συνδεδεμένος με τον Ορφέα της Αργοναυτικής εκστρατίας και το μουσικό δώρο του Απόλλωνα, φέρνει άλλη χροιά: αρμονία, κάθαρση, τέχνη. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Απόλλωνας —και ως «Δελφίνιος»— συνδέει τη μουσική και τη μαντική με τη θάλασσα, οδηγώντας τους ιερείς του στους Δελφούς μεταμορφωμένος σε δελφίνι. Έτσι, η Λύρα γίνεται γέφυρα ανάμεσα στην πύρινη ενέργεια του Λέοντα και τον λυρικό, θεραπευτικό ρυθμό της αρμονίας.

Η ίδια η Αργοναυτική Εκστρατεία γίνεται σύμβολο γνώσης και δύναμης που αναδύεται μέσα από το νερό και τις περιπέτειες της θάλασσας· μια θάλασσα άρρηκτα συνδεδεμένη με το προγονικό παρελθόν, όπως το πολύτιμο χρυσόμαλλο δέρας του Φρίξου και της Έλλης — φυλαγμένο πέρα από τα όρια της οικείας γης, ως δοκιμασία και κλειδί μύησης. Η μουσική και η θάλασσα γίνονται δίαυλοι επικοινωνίας με τις προγονικές αρχές, τις βαθύτερες γνώσεις του Σύμπαντος, την τεχνολογία και το μέλλον· κι αυτή η διπλή ποιότητα συναντάται και στον Καρκίνο, με τη μνήμη, την προστασία και την εσωτερική σοφία, αλλά και στον Λέοντα, με το θάρρος, την ακτινοβολία και την πύρινη δημιουργικότητα. Έτσι, η Λύρα γίνεται όχι μόνο σύμβολο αρμονίας, αλλά και ζωντανή γέφυρα μεταξύ των υδάτινων και πύρινων μυστικών δρόμων.

Αστρολογική Ανάλυση

Αστρονομικά, ο Σείριος είναι το άλφα άστρο του Μεγάλου Κυνός. Αστρολογικά, η εκλειπτική του προβολή τον τοποθετεί γύρω στη 14η μοίρα του Καρκίνου, δηλαδή μακριά από τον Λέοντα. Ωστόσο, η περιοδική μετάβαση του Ήλιου από τον Καρκίνο στον Λέοντα δημιουργεί ένα ενεργειακό μείγμα: η σεληνιακή δεκτικότητα του νερού και η ηλιακή ακτινοβολία της φωτιάς συναντώνται.

Ο Καρκίνος, ζώδιο του νερού και κυβερνώμενος από τη Σελήνη, σχετίζεται με την προστασία, την ενσυναίσθηση και την εσωτερική μνήμη. Ο Λέων, ζώδιο της φωτιάς υπό την κυριαρχία του Ήλιου, φέρνει δημιουργικότητα, αυτοπεποίθηση και ζωντάνια. Στην «κορυφή» που ενώνει τα δύο, δημιουργείται μια αίσθηση «καυτού ατμού» — συναισθήματος που μετατρέπεται σε δράση, ύδατος που γίνεται φως.

Στην εσωτερική αστρολογική παράδοση, ο Σείριος ονομάζεται «πνευματικός Ήλιος»· όχι το ορατό φως που λούζει τη Γη, αλλά μια ανώτερη, αόρατη ακτίνα συνείδησης που επηρεάζει τον πλανήτη μέσω της Σελήνης και των ωκεανών. Οι «υδάτινες» εικόνες του —δάκρυα, κύματα, θαλάσσια πλάσματα— συνυπάρχουν με τη θερμότητα της θερινής περιόδου, αποκαλύπτοντας τη διπλή του φύση.

Η Λύρα φέρνει το στοιχείο της πύρινης κάθαρσης και της ηλιακής δημιουργίας: όπως το ηλιακό φως εξαγνίζει και δίνει ζωή, έτσι και η μουσική της αρμονίας μπορεί να γιατρέψει και να εμπνεύσει. Ο Σείριος, με την υδάτινη μνήμη του, και ο Λέων, με την φλεγόμενη καρδιά του, γίνονται έτσι δύο πόλοι μιας κοσμικής συμφωνίας.

Η Πύλη του Λέοντα – 8 Αυγούστου ως γέφυρα τελετουργίας

Υπάρχει ένας χρυσός καύσωνας στον χρόνο, που ανοίγει κάθε χρόνο στις 8 Αυγούστου, την περίφημη Πύλη του Λέοντα (Lion’s Gate Portal). Εκείνη τη στιγμή, ο Ήλιος στον Λέοντα ευθυγραμμίζεται με τον Σείριο, δημιουργώντας μία ενεργειακή πύλη που συνδέει τη Γαία με τον Κόσμο των Αστεριών. Αυτή η ευθυγράμμιση θεωρείται κορύφωση των “κυνικών καυμάτων”, όπου η κοσμική δύναμη συγκεντρώνεται σε ένα σημείο έντασης και φώτισης.

Στην Αίγυπτο, αυτή η περίοδος αντανακλά την ετήσια επανεμφάνιση της Σώθις (Sopdet)—της Θεάς Σειριδαΐδος—που αναγγέλλει την πλημμύρα του Νείλου και τον νέο χρόνο. Αυτό ήταν η αφετηρία μύησης, που σε πολλές χρονολογίες συμπίπτει με έναν σπουδαίο αττικό εορταστικό κύκλο που είχε Ελευσίνια στοιχεία, τελετουργικό πέρασμα προς την αναγέννηση και την ομαλή μετάβαση στην μεταθανάτια ζωή.

Στην αττική λατρευτική παράδοση, οι ημέρες γύρω από την ηλιακή ανατολή του Σείριου φιλοξενούσαν ιερά δρώμενα:

  • Από τη δύση του ηλίου της 6ης Αυγούστου έως τη δύση του ηλίου της 7ης Αυγούστου — Τρίτη μεσούντος Μεταγειτνιώνος — τελούνταν τα Ελευσίνια Άθλα (αγώνες σχετιζόμενοι με τα Μεγάλα Ελευσίνια που θα επακολουθήσουν μετά στον Βοηδρομιώνα).

  • Από τη δύση του ηλίου της 7ης Αυγούστου έως τη δύση του ηλίου της 8ης Αυγούστου — Τετάρτη μεσούντος Μεταγειτνιώνος — συνεχίζονταν τα προεόρτια και οι θυτικές πράξεις.

  • Από τη δύση του ηλίου της 8ης Αυγούστου έως τη δύση του ηλίου της 9ης Αυγούστου — Πέμπτη μεσούντος Μεταγειτνιώνος — κορυφωνόταν το τελετουργικό με:

    • Αθηνάς οικιακά θυόμενα

    • Ελευσίνια θυόμενα και άθλα

    • Ιερή πομπή Δήμητρος και Κόρης

    • Έναρξη Ιερής Εκεχειρίας

    • Ευχαριστήρια θυόμενα Δήμητρος και Κόρης

    • Γυμνικό Αγώνα Εφήβων

    • Εορτή Τεχνιτών Διονύσου

    • Γενέθλιον (γενέθλια εορτή συνδεδεμένη με τις θεότητες και την πόλη)

Παρότι οι τελετές του Μεταγειτνιώνα (6–9 Αυγούστου) περιλάμβαναν Ελευσίνια θυόμενα και άθλα προς τιμήν της Δήμητρας και της Κόρης, δεν πρέπει να συγχέονται με τα ιστορικά Μικρά Ελευσίνια, τα οποία τελούνταν την άνοιξη στον μήνα Ανθεστηριώνα ως προπαρασκευή για τα Μεγάλα Ελευσίνια του φθινοπώρου. Οι αυγουστιάτικες αυτές εκδηλώσεις ήταν μέρος του ιδιαίτερου αττικού εορταστικού κύκλου του Μεταγειτνιώνα, συνδέοντας λατρευτικά στοιχεία της Αθηνάς, της Δήμητρας και της Κόρης με αγώνες, πομπές και ιερές εκεχειρίες.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η χρονική αυτή περίοδος συμπίπτει με τη θέση του Σείριου στην 14η μοίρα του τροπικού Καρκίνου, καθώς και με το γενέθλιον ἡμέρα της θεάς Αθηνάς· γεγονός που διαδραματίζεται κάθε χρόνο εντός του ζωδιακού πεδίου του Καρκίνου. Έτσι, αναδεικνύεται ένας βαθύτερος άξονας σχέσης μεταξύ Αθηνάς, Δήμητρας, Ίσιδος και Σείριου — ένας κύκλος που αγγίζει τα μυστήρια της ζωής και του θανάτου, και που βρίσκει αντανάκλαση τόσο στην αιγυπτιακή μυστηριακή παράδοση όσο και στις ελληνικές αττικές λατρευτικές πρακτικές.

Αυτή η σύμπτωση του αιγυπτιακού αστρονομικού φαινομένου με τις αττικές εορτές δεν δηλώνει αιτιακή σύνδεση· αποτελεί όμως ένα εντυπωσιακό παράδειγμα συγχρονίας, όπου διαφορετικοί πολιτισμοί συναντιούνται μέσα στον κύκλο του χρόνου, αντανακλώντας τις ίδιες κοσμικές μεταβάσεις μέσα από διαφορετικές μυστηριακές γλώσσες.

Είναι θεμελιώδες να σημειώσουμε ότι καμία ελληνική εορτή δεν τελείται επί αστρονομικού ή αστρολογικού φαινομένου. Οι αρχαίοι Έλληνες παρατηρούσαν με επιμέλεια τον ουρανό, κατέγραφαν την κίνηση των άστρων και των πλανητών, μελετούσαν τη Σελήνη και τον Ήλιο — όμως όλα αυτά τα έβλεπαν ως επιστημονικοί παρατηρητές και όχι ως λατρευτές ουρανίων σωμάτων. Οι εορτές τους ήταν δεμένες με τον κύκλο της πόλης, τις μυστηριακές μνήμες, την αγροτική και κοινωνική ζωή· και αν συνέπιπταν με ουράνια φαινόμενα, αυτό ήταν αποτέλεσμα της φυσικής συγχρονίας του χρόνου και όχι λατρευτικής πρόθεσης. Αυτή η διάκριση είναι κρίσιμη, ώστε να μη συγχέεται η ελληνική τελετουργία με την αστρολατρεία.

Όπως αναφέραμε, η ετήσια επανεμφάνιση της Σώθις —η θεά Σείριος της αιγυπτιακής παράδοσης— προαναγγείλει την πλημμύρα του Νείλου και την έναρξη του νέου έτους. Αυτό το αστρονομικό γεγονός είχε βαθιά λατρευτική σημασία για τους Αιγύπτιους, καθώς το συνέδεαν άρρηκτα με την Ίσιδα. Στη συγκριτική θεολογία, η μορφή της Ίσιδος συναντάται με εκείνη της Δήμητρας και, ευρύτερα, της Μεγάλης Μητέρας — θεότητες που φέρουν το αρχέτυπο της γονιμότητας, της αναγέννησης και της θείας μητρότητας. Όπως η Ίσιδα θρηνεί και ανασταίνει, έτσι και η Δήμητρα αναζητά και επαναφέρει· και οι δύο θεότητες, σε διαφορετικά πολιτισμικά συμφραζόμενα, ενσαρκώνουν το μυστήριο του κύκλου της ζωής και της επιστροφής και της γνώσης του ανώτερου, του μέσου και του κάτω κόσμου.

Σε εσωτερικές και εναλλακτικές παραδόσεις—π.χ. συζητήσεις για πρωτογονικές φυλές από τη Λύρα (Lyrans), —η Πύλη του Λέοντα θεωρείται χρονική γέφυρα που επιτρέπει την είσοδο φωτεινών διδασκάλων και πνευματικών οντοτήτων στο συλλογικό πεδίο της ανθρωπότητας. Είναι η στιγμή όπου οι ενέργειες της Λύρας, του Ηλίου, —μέσω συλλογικών σκεπτομορφών της ανθρωπότητας, φυσικά—του Λέοντα, του Καρκίνου και του Σείριου, συγχέονται και αλληλεπιδρούν.

Ύστερα, βρίσκουμε στις ερμηνείες του backyardbanshee (μέσα από σύγχρονες - αλλά μυθολογικά εμπνευσμένες - πηγές), ότι κατά την Πύλη του Λέοντα τιμώνται και οι αιγυπτιακές θεότητες Bastet και Sekhmet—μέλος μιας παράδοσης με λεοντοκέφαλες θεότητες όπως η Bast, η Sekhmet, η Wadjet, η Tefnut—που διαδήλωνε τον σεβασμό στον ήλιο, στη ζωντάνια, στην προστασία και στη φωτιά της ζωτικής ζωής και την σχέση της με το ζωικό βασίλειο και τα αιλουροειδή. καθώς και την ακατάλυτη σχέση του θείου με το ζωικό βασίλειο, ιδιαίτερα με τα αιλουροειδή.

Τα ελουροειδή, από τα αρχαία μυστήρια έως τις βασιλικές αυλές, φέρουν ένα νήμα συμβολισμού που διασχίζει ηπείρους και αιώνες. Στις ιθαγενικές παραδόσεις της Λατινικής Αμερικής, ο πάνθηρας δεν είναι απλώς κυνηγός, αλλά πνευματικός οδηγός και πρώτος σαμάνος, φύλακας της βόρειας κατεύθυνσης και θεραπευτής, ενώ στον μεσοαμερικανικό χώρο το πνεύμα του συνδέεται με την ιερή τέχνη της μεταμόρφωσης (nagual), δίαυλο ανάμεσα στον κόσμο των ανθρώπων και των θεών (Native Languages of the Americas, n.d.). Στην ινδουιστική παράδοση, η θεά Durga ιππεύει λέοντα ή τίγρη, δαμάζοντας με θεϊκή συνείδηση τις άγριες δυνάμεις του θυμού και της άγνοιας· ο λέοντας, ως vāhana, γίνεται όχημα της νίκης, της υπέρβασης και της ανδρείας (Durga, n.d.; Dawon, n.d.). Στον ελληνικό κόσμο, ο Ηρακλής νικά το Λιοντάρι της Νεμέας και φορά το δέρμα του ως αήττητη πανοπλία, ενσαρκώνοντας την υπέρβαση του αδύνατου (Nemean Lion, n.d.). Αιώνες αργότερα, ο Μέγας Αλέξανδρος, διεκδικώντας τον μανδύα του Ηρακλή, απεικονίζεται σε νομίσματα και γλυπτά με την κεφαλή του ήρωα, μετατρέποντας τον λέοντα σε σύμβολο όχι μόνο ηρωικής αλλά και βασιλικής εξουσίας (Art Institute of Chicago, n.d.; Ancient Heroes, n.d.). Έτσι, από τις όχθες του Νείλου μέχρι τα Ιμαλάια και τις ζούγκλες της Αμερικής, τα αιλουροειδή γίνονται σημεία συνάντησης του μύθου, της λατρείας και της εξουσίας, φέροντας τη μνήμη των μυητικών τους ρόλων σε κάθε πολιτισμό που τα τίμησε.

Αυτές οι εικόνες δείχνουν πως τα αιλουροειδή δεν είναι απλώς ζώα, αλλά φορείς μυητικής ενέργειας: σύνδεσμοι ανάμεσα στον φυσικό και τον πνευματικό κόσμο, φύλακες των μυστικών περασμάτων. Μέσα από αυτή τη μακρά μυητική γραμμή, τα αιλουροειδή εξελίχθηκαν σε βασιλικά σύμβολα γενναιότητας, τη θεϊκής εύνοιας και του δικαιώματος στην κυριαρχία.

Την ίδια στιγμή, η συλλογική συνείδηση της ανθρωπότητας —πράγμα που σχηματίζεται μέσα από την αλληλεπίδραση παλαιών και σύγχρονων συστημάτων — όχι μόνο δέχεται αλλά εκπέμπει “πληροφορία” ως συλλογικό σώμα στο Σύμπαν. Οι σκεπτομορφές, οι κοινές προθέσεις, οι τελετουργίες και τα όνειρα, δημιουργούν έναν ιστό ενεργειακής επικοινωνίας. Έτσι, ενώ οι διαφορετικές αυτές μορφές (Πύλη, Λύρα, Σείριος, εσωτερικές παραδόσεις) είναι ξεχωριστές, ενεργούν μαζί, σε διαδραστική συμμαχία του νοητού, του έμφυτου και της διαίσθησης, μέσα από τη συλλογική συνείδηση — η οποία συχνά λειτουργεί σαν πύλη (portal) προς ανώτερα πεδία.

Οι άνθρωποι που, μέσω διαλογισμού και ισχυρής διαίσθησης, αναφέρουν επαφή με τα πνεύματα του αστερισμού της Λύρας μιλούν συχνά για εκ Λυρός οντότητες με αιλουροειδές κεφάλι και ανθρώπινο σώμα, εικόνα που θυμίζει την αιγυπτιακή Bastet/Sekhmet, όπου το αιλουροειδές λειτουργεί ως φορέας μυητικής δύναμης και θεϊκής προστασίας. Στο σύγχρονο εσωτεριστικό λόγο, οι Lyrans περιγράφονται ως αρχαία διαγαλαξιακή παράδοση—συχνά με αιλουροειδή χαρακτηριστικά—που μετέφερε γνώση, τέχνη και πνευματική τεχνολογία σε πολιτισμούς του Γαλαξία (και, κατά ορισμένους, στην ίδια τη Γη σε προκατακλυσμιαίες εποχές)· οι αφηγήσεις αυτές συνδέουν τον αστερισμό της Λύρας με «πρωγονικούς» δασκάλους και «λεοντόμορφους» καθοδηγητές (Centre of Excellence, 2024· Sacred Lotus, 2025· Otherworldly Oracle, 2021· Balanced Blonde, 2022). Παράλληλες «τηλεπαθητικές» μεταδόσεις και κείμενα μιλούν για τον Αδάμαντα (Adama) της Τήλου και για δομές όπως η «Γαλαξιακή Συνομοσπονδία», που φέρονται να μεσολαβούν στη μετάδοση αυτής της σοφίας (Telos Lemuria Israel, 2025· Telos City of Love, n.d.· Galactic Federation of Light, n.d.). Για το αιλουροειδές αρχέτυπο, οι ίδιες οι αιγυπτιακές πηγές δείχνουν ότι η Bastet αρχικά απεικονίζεται ως λεοντοκέφαλη (κι αργότερα ως γάτα), σε διάλογο με τη Sekhmet και άλλες «θερμές» θεότητες, κάτι που επιβεβαιώνει τη βαθιά, πανάρχαια σύνδεση θεών–αιλουροειδών στο τελετουργικό και μυστηριακό φαντασιακό (ARCE, n.d.; Internet Book of Shadows, n.d.). Έτσι, το παγκόσμιο νήμα των αιλουροειδών—από την Bastet και τη Sekhmet, έως τις μυητικές παραδόσεις όπου ο πάνθηρας λειτουργεί ως πνευματικός οδηγός—συνομιλεί με τις σύγχρονες μαρτυρίες για Lyrans, προσφέροντας ένα συνεκτικό (έστω εσωτερικής φύσης και εσωτεριστικών ιδεών) πρότυπο: τα ζώα-φορείς μύησης της Γης καθρεφτίζουν—ή προεικονίζουν—τις εκ Λυρός οντότητες των άστρων.




Επίσης δεν πρέπει να παραλείπεται η σπουδαιότητα της συμμετοχής σε αυτή την ουράνια συγχορδία, της Σελήνης, πλανήτη του Καρκίνου, πλανήτη της διαίσθησης και της κύησης, όπου εδώ προσωποποιημένη και ως Αρτέμιδα, ενσωματώνει αυτή τη σύνδεση ισορροπίας: κουβαλάει μέσα της την υδάτινη μνήμη του Σειρίου, τη σεληνιακή μυσταγωγία, ενώ ταυτόχρονα—μέσω του Έργου του δίδυμου αδελφού της Φοίβου-Απόλλωνα—αγκαλιάζει και αντλεί την ηλιακή, ζωοφόρα ενέργεια. Έτσι, η Σελήνη γίνεται «ο εναγκαλισμός» του αντίθετου, το αρχέτυπο της διττότητας: Σείριος + Λυρα, Καρκίνος + Λέων, Ύδωρ + Φωτιά, Εσωτερικό + Εξωτερικό, μα και της πνευματικής επανάστασης μέσα από τη συλλογική έκφραση. Αυτή η αρμονία—πνευματική και υλική—είναι η καρδιά της σύμπραξης των ενεργειών στη Πύλη του 8-8.

Συμπέρασμα

Η σχέση του Σειρίου με τον Καρκίνο και τον Λέοντα δεν είναι απλή συνύπαρξη στον ουρανό· είναι διάλογος των υδάτων και του Ιερού Πυρός, της Σελήνης και του Ηλίου. Από τη Σώθις της Αιγύπτου, που προανήγγειλε τη ζωή, έως τον Λέοντα της ηλιακής ακμής και τη Λύρα της αρμονίας, ο Σείριος ενώνει αρχέτυπα και στοιχεία, επιστήμη και μύθο.

Μέσα από την κίνηση των εποχών, η μετάβαση από τον Καρκίνο στον Λέοντα γίνεται τελετουργία: η υδάτινη καρδιά της Γης θερμαίνεται από την πύρινη πνοή του Ήλιου, κι εμείς, ακροατές αυτής της ουράνιας συμφωνίας, καλούμαστε να αφουγκραστούμε το μήνυμα που φέρνουν οι παλμοί των άστρων.



© Athena Etana, 2025
All Rights Reserved. No part of this work may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means — electronic, mechanical, photocopying, recording, or otherwise — without the prior written permission of the author.


Comments

Popular posts from this blog

Η ανάπτυξη της Ψυχής και οι σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους σήμερα. Παρθενία: Πως μπορώ να ζήσω εντός του Θείου Μέγα Εαυτού;

The Sieger Of Forts And The Slayer Of Dragons – Several Athena Hailings & Durga Comparatively Considered NOVEMBER 5, 2021 / CURWEN ARES ROLINSON

Athena Etana will give a live streaming concert presenting her new V.A. compilation Saturday 18th April 2020